Ziekenhuizen willen graag weten wat jij van de zorg vindt. Ze vragen je om een cijfer te geven voor het ziekenhuis of voor de afdeling waar je bent geweest. Cijfers over ervaringen van patiënten en een algemene waardering.
Ziekenhuizen meten de ervaringen van patiënten in cijfers: patiëntervaringscijfers. Veel ziekenhuizen gebruiken daarvoor dezelfde vragenlijst: de PEM. De patiëntervaringscijfers staan alleen bij de ziekenhuizen die de PEM gebruiken.
Bij alle ziekenhuizen op Ziekenhuischeck staat een ‘algemene waardering’. Dit rapportcijfer komt van een landelijk onderzoek dat wij iedere 2 jaar laten doen.
Rapportcijfer algemene waardering
8,4
Deventer Ziekenhuis
Mensen in Nederland geven Deventer Ziekenhuis een 8,4. Dit rapportcijfer komt uit een landelijk imago-onderzoek dat is uitgevoerd in 2023. Het geeft een algemene indruk van de ervaringen van patiënten, naasten, bezoekers en inwoners van de regio.
Bron: Imago-onderzoek Nederlandse ziekenhuizen, Newcom Research & Consultancy
Rapportcijfer patiëntervaringen
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring met de kliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring met de polikliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring kinderen (tot 8 jaar) met de kliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring kinderen (tot 8 jaar) met de polikliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring jeugd (8 - 17 jaar) met de kliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek
Ervaring jeugd (8 - 17 jaar) met de polikliniek
Toelichting van het ziekenhuis:
Het DZ wil graag de ervaringen van patiënten weten om de zorg te verbeteren. Hiervoor zetten we PREM vragenlijsten in.
Daarnaast is DZ actief gestart om patiënten en medewerkers te informeren over begin een goed gesprek.
Voor meer informatie, kunt u naar de website gaan:
https://www.dz.nl/patient/deventer-ziekenhuis-omarmt-campagne-begin-een-goed-gesprek