Amphia Ziekenhuis

Introductie door Amphia Ziekenhuis

Bij Amphia verlenen we zorg die past bij wat de patiënt nodig heeft. We lopen voorop in uitstekende, toekomstbestendige zorg. Wij doen dit samen en met onze samenwerkingspartners in de regio. We houden hierbij aandacht voor elkaar en de ander. Wetenschappelijk onderzoek, opleiding en innovatie zorgen ervoor dat wij een topklinisch ziekenhuis zijn en blijven. Dit alles maakt ons aantrekkelijk voor gedreven professionals.

We werken steeds aan het verbeteren van de zorg. We horen daarom graag van patiënten wat zij van hun bezoek of verblijf in het ziekenhuis vonden. We onderzoeken dit op veel manieren. Zo vragen we onder andere op grote schaal of patiënten hun ervaring met ons willen delen. En we nemen deel aan een tweejaarlijks imago-onderzoek.

Kwaliteitscijfers

Amphia Ziekenhuis

Samen beslissen

Kun je samen beslissen met het ziekenhuis?

Een arts en een patiënt beslissen samen over de behandeling die het beste past. De beste behandeling verschilt namelijk per persoon. Je wilt bijvoorbeeld heel graag weer sporten na je behandeling. Voor andere mensen is dat misschien niet zo belangrijk. Ziekenhuizen houden bij of artsen en patiënten samen beslissingen maken. 

Samen beslissen met je arts gaat in 4 stappen:

  • De arts moet een beslissing nemen over de beste behandeling. De arts vindt het belangrijk om de mening van de patiënt te horen. 
  • De arts legt uit welke opties je allemaal hebt. En ook welke voordelen en welke nadelen er bij horen. Soms is het ook een keuze om geen behandeling te krijgen.
  • De arts bespreekt samen met jou wat je voorkeuren zijn. Wat vind jij belangrijk? Wat wil je weer kunnen na je behandeling?
  • Als laatste neemt de arts samen met jou een beslissing hoe de behandeling eruit gaat zien. Jullie bespreken nog een keer de voordelen en de nadelen. En wat je verder kunt verwachten.

    Wil je meer weten? Of wil je je voorbereiden? Kijk op www.begineengoedgesprek.nl.

Samen beslissen over je behandeling

82,90% Amphia Ziekenhuis
82,90% van de patiënten in Amphia Ziekenhuis gaf aan dat zij konden meebeslissen over hun behandeling of onderzoek.

Meetperiode: april - mei - juni 2024.

Toelichting van het ziekenhuis:

In het najaar van 2023 hebben we patiënten gevraagd om hun ervaring met Amphia anoniem met ons te delen. Ruim 15.000 patiënten hebben dat gedaan. Meer dan 86% van de patiënten gaf aan dat zij konden meebeslissen over hun behandeling of onderzoek.

Bron: PEM patiëntervaringsmeting

Samen beslissen op de polikliniek

86,50% Amphia Ziekenhuis
86,50% van de patiënten in Amphia Ziekenhuis gaf aan dat zij konden meebeslissen tijdens de afspraak met de arts of verpleegkundige op de polikliniek.

Meetperiode: april - mei - juni 2024.

Toelichting van het ziekenhuis:

Besliste u samen met de zorgverlener of uw zorg of behandeling? In het voorjaar van 2024 deelden ruim 6700 mensen hun ervaring met ons over samen beslissen op de polikliniek. Ruim 86% van de patiënten geeft aan zoveel ze wilden te hebben meebeslist. Een kleine 7% besliste veel minder mee dan ze wilden, of helemaal niet.

Bron: Patiëntervaringsmeting (PEM)

Duidelijke informatie over je behandeling

86,80% Amphia Ziekenhuis
86,80% van de patiënten in Amphia Ziekenhuis gaf aan dat de voordelen en nadelen van de behandeling of het onderzoek duidelijk zijn uitgelegd.

Meetperiode: april - mei - juni 2024.

Toelichting van het ziekenhuis:

Een duidelijke uitleg is belangrijk om te begrijpen wat er aan de hand is, wat de opties zijn en wat er gaat gebeuren. Op de vraag of de zorgverlener de ziekte of het probleem duidelijk heeft uitgelegd hebben ruim 1600 patiënten eind 2023 antwoord gegeven. Het grootste deel zegt dat de uitleg duidelijk was (81,9%). Een kleiner deel vond de uitleg redelijk duidelijk of een beetje duidelijk (16,2%).

Bron: PEM patiëntervaringsmeting

Duidelijke informatie op de polikliniek

83,10% Amphia Ziekenhuis
83,10% van de patiënten in Amphia Ziekenhuis gaf aan dat zij tijdens de afspraak met de arts of verpleegkundige op de polikliniek duidelijke informatie hebben gekregen over de voordelen nadelen van hun behandeling.

Meetperiode: april - mei - juni 2024.

Bron: Patiëntervaringsmeting (PEM)

Locaties en contactinformatie

Locaties

  • Breda
    Molengracht 21
    4818 CK Breda
Vergelijk
Ziekenhuizen om te vergelijken:
+ Ander ziekenhuis toevoegen Maximaal 3 ziekenhuizen
Cookies

Notificatie

Om de website goed te laten werken en de beste ervaring te kunnen bieden, hebben we inzicht nodig in het bezoek en gebruik van de website. We meten graag het effect van bezoek en campagnes. Hiervoor maakt deze website gebruik van cookies. Wij plaatsen onze cookies met respect voor privacy. Bekijk voor meer informatie ons privacybeleid.